求救⋯ 雪崩式跌市應如何面對

其實自己一直都想紀錄一下人生終於第一次投資,無奈自知文筆之差,要寫幾句也得花上不少時間,就襯今晚又一失眠夜紀錄下揪心的心情。

一切由上年想唱美金開始,不覺意Search到IB, 愈search愈發現原來有好多人用以收息為大前題而投資。

從來的我是節儉成性,也從不賭錢,覺得股市上落大,心血少的我完全不適合,所以什麼也不敢投資。

直至知道大家以收息方向的投資是不貪心地用大舊錢換來穩定的幾%收入。本大利少,但好處是穩定,令我很心動。於是由上年第四季起,一點一點把積蓄都買進收息投資物。

一直以來半年來相安無事,至這三星期,我充滿優先股和債券的倉位由開始一星期跌十萬,到第二星期跌三十萬,至今已跌了五十萬⋯

完完全全是我不能承擔,也沒想像過的後果。中途反覆有多次想斬倉,頭幾輪還是想堅守購入時的信念,以為只要捱過就會回復正常。

後來的情況是認為自己心理捱不過,再後來什至懷疑會否有捱過的一天。

一方面以自己弱弱弱弱的分析,覺得美國那麼多大公司,不會都結業吧,不過書到用時方恨少,我的財務知識實在太有限,只能表面分析,心理也不踏實。

現最後持倉以下:

優先股:
ATCO PRG
ATCO PRI
GLOP PRB
F PRB

公司債:
SWN jan 23/2025
CC may15/2023
GEO apr1/2023
希望有綠人經過可以幫下眼🙏🏼尤其優先股跌到只有幾蚊,真係好不知所措

昨晚狠下心,atco由$17不斷降價到$8都賣唔出,個心揪住痛⋯⋯

真係好懷疑人生,好想放晒佢止蝕晚晚訓唔著,好想有個了結。

26 comments:

  1. 旅兄, 優先股小弟從未買過, 不敢評論。

    公司債方面旅兄買的都是3-5年後到期的債, 目前該做的是看一下公司的業績, 看看現金流能否在短期內支撐得往。以SWN 為例, 這是一家油公司, 石油價格戰必定會對其利潤有所影響, 旅兄應該要估算一下石油價格低下的情況下SWN 的現金能支撐多久。

    以上的只是個例子, 希望可以幫到你。

    ReplyDelete
    Replies
    1. 多謝斗滿兄回覆!慚愧的是我真係唔係好識計😔今次自知不足,後悔在那麼薄弱的財政知識下作咁大的投資還以為是安穩的投資

      Delete
    2. 投資的路途上總會面對價格波動, 若手上的投資物是優質就應該要學會放下, 不再理會價格, 若投資物是劣質, 旅兄則應該及早脫手, 這樣日子才會好過。

      Delete
    3. 對的,我心底覺得其中幾間公司的營運暫時不太大影響,例如CC是製造鈦白粉的化學公司,GEO是私營prison營辦商,ford也是耳熟能詳的大公司,atco 又是很大間的貨櫃船公司⋯但除了這些,短時間內我又未學懂看現金流⋯心理很不踏實

      Delete
  2. ATCO, F PRB 同 GEO 我也有,陪你。

    ReplyDelete
    Replies
    1. 謝謝八十兄回覆,你有計過他們的現金流嗎?有沒有信心?

      Delete
  3. Ching, 我加入美債既時間同經歷同你差唔多....

    CC 我已清倉, SWN 跌到阿媽唔認得, 但好奇怪佢swn股票呢排升唔少, 唯有鬥長命, 等到贖回
    GEO 無買, 但買左CXW, 叫做跌得無咁金, 但都係向下, SWN 同CXW 應唔會執粒瓜?
    其實我見債券價格spread 好大, 未必係反映到真實價格, 係覺得d人好panic 要走貨, 如感到有壓力就趁反彈沽咁D
    我自己就未去到call margin, 好在上星期個市升果日放左d債同港股, 唔係輸太多, 剩低既公司債就坐到贖回
    優先股無買, 觀察當中
    呢個市況, 就算買領展, 香港電訊都係死, 巴菲特買OXY 都輸到飛起, 所以既然買左, 如果唔係太影響生活, 唯有坐貨, 你無margin 的話已經好過其他人了.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 謝謝AC兄,聽講果排好多人開ib,有緣有緣。
      係,swn正股試過就算係跌市果日都升,感覺好多人對佢仲有信心。CXW信評更好,師兄應可更安心。
      我都覺價spread太大,而且成交不多,真不應心急放。不過個價一跌過好似都上唔返,除左上星期五,都無乜見個債市有跟大市反彈...
      買之前真無留意原來優先股於跌市會跌得急過所有野,如果早留意到會重新考慮配置。
      多謝師兄安慰,今天把思緒整理出來,個人舒服返好多

      Delete
  4. 我用FFC(優先股基金)看2008年的情況 , 2008年5月26 ,FFC : 15.9 , 大跌後2009年3月到最低位5.4 ,跌左66% ;2010年7月26日就上返16了 .由最低位恢復原位用了約一年時間. 再看GOF(高收債基金) ,由15.6跌到2019年3月 ,最低約8元 ,跌左約50% , 到2009年10月就返回到15了 , 用左約半年時間. 以上例子給你參考 .最重要還是你要衡量你買的那些公司會否在這次危機中會倒閉.你沒有做槓桿已經非常好 .

    ReplyDelete
    Replies
    1. 感謝師兄資料,這個資料令人重燃希望。原來歷史中一年半載又事過境遷,果然只有在風眼中令人看不見未來。

      Delete
    2. 這次用了不夠三個月就差不多恢復原價了.

      Delete
  5. 首先, 你IB 倉有做槓桿嗎?? IB 倉還有現金嗎?
    如果你有槓桿, 要計一計你的IB 倉還有多少MAINTAIN MARGIN, 因為如果MAINTAIN MARGIN 高於NAV, IB 會幫你斬倉直至MAINTAIN MARGIN 低於NAV

    近來債, 優先股大跌, 己不完全關公司體質事, 而且因為跌巿, 投資者要減槓桿保命, 結果所有資產全部跌去減槓槓, 而債, 優先股因為流通量比股票低, 當賣出低無人接時, 就要再SET 低D, 令到債, 優先股跌得傷

    F, 現在疫情嚴重, 車廠都開唔到工, 但正常來說, 公司唔執笠, 有保持派息, 債價會回升, 不過可能有排守, 如果你無槓桿都還好D

    GEO, 其實我覺得疫情應該唔影響監獄, 不過係大家爭相賣貨情況下, 其實咩債都仲會再跌, 直至整個巿況回復, 債先會回升

    ATCO 系列因為關船運, 近來因為疫情和油價大跌, 所以跌得勁
    GLOP PRB, 因為正股減息, 美股未大跌己開始跌, 所以更傷

    呢個時候, 都無咩好提議比到你, 因為我自己個倉都跌到無眼睇, 如果IB 令你影响心情, 訓覺訓唔到, 你要諗下係咪止蝕, 然後唔再睇股巿一段時間 , 等時間平伏返, 我覺得股巿未跌完, 短期內就算唔大跌, 都唔會回升好多, 可能橫行, 所以你要自己諗下承受能力

    ReplyDelete
    Replies
    1. 謝謝師姐回覆,這兩天過分慌張幾乎不問價賣貨現持部分現金。
      我終於完全體會到債同優先股流通量底嘅缺點了。
      感謝師姐分析,今日把思緒整理出來,個人舒服返好多,謝謝你

      Delete
  6. 路過人
    我損失跟你差不多
    一定要減槓桿(主船最重要) 我本身1.5槓桿 現減到1.2下(日日減持OR入錢) (如果其他資產不多要更低)
    要知 短時間已不可能追回 , 但現在放棄似乎更不理想
    我是這樣計算平衡但當然個個人有不同自己加減 如果你本身有固定收入 至少有4-6個月生活開支(能令你安心,身體比錢更重要)
    其餘想想換貨
    心裡上 多點注意自己還擁有的 , 小點注意失去的
    最後緊記 會過去的!

    ReplyDelete
    Replies
    1. 剛看到是主力資產建議減到睡眠OK .....雖然我相信現價幾個月後看應該是低位,但無人知會再跌幾多同幾長 ! 長期大壓力影響身體固然不好,同時不減倉跌到心理應付不了胡亂斬倉就無仇報......所以平衡到自己可應付係至重要!

      Delete
    2. 感謝Daniel兄,
      認同認同!現在放棄似乎更不理想,可惜最近工作量大減,未知能否捱過。
      更認同身體更要緊,感謝你的提點,很有安定心情的作用,謝謝你

      Delete
    3. HELLO
      個人看法...長線我看好 但今次全球停擺已成局...停擺數據未出恐慌不可能突然消失.....即至小2-3個月,除非病毒短時間突然消失,否V型反彈接近無可能.....這1-2星期可能係好機會減到各人可接受水平 ,我自己已由1.2槓桿降至90%持貨...個人目標60-80%持貨 ,各位加油

      Delete
  7. 睇黎你心情平伏返了。 單計數字的話我同你差唔多輸咁多,上星期二第一次熔斷果日單日已經無左三萬美金,睇住手上的有邊隻仲有合理價的就賣左佢黎平槓桿。雖然我覺得自己算係睇錢睇得好淡的人,但果晚睇到美股收市,第二日明明可以work from home 都一早就起左身了...

    今日果堆優先股叫做升返少少(個% 好高,但因為基數低所以其實都係升返一兩蚊)。希望你頂到呢!

    ReplyDelete
    Replies
    1. 係呀yan兄!感謝你,好多謝你同我分享!尋日寫左出黎,同大家講左幾句,終於好似無咁諗埋一邊,哈哈,希望如果遲啲再跌時我都仲可以穩定個心,新手實戰希望不會白交學費啦

      Delete
  8. hello旅兄,我有Ford F PRC @$18,前日超殘價大平賣,再喺$9、$10入多d;
    又買埋德銀DXB@21.88。
    今次真係百年難得一遇,我地最緊要relax,保持心境平靜,多做運動,遠離外面雜音,相信
    任何事總會過去! 只要我地揸住嘅係優質資產,公司繼續維持派息,應可平安渡過。
    共勉之!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Topow兄,利害!其實諗返轉頭前日真係太恐慌,冷靜真重要😅今次啲學費真貴

      Delete
  9. 今次我學到最大既教訓係:
    做選擇時太輕率.
    同樣係ETD, AT&T就25跌到23ONLY, 手上有D可以跌到10蚊.
    相差只係1%既利潤. 為左哩1%, 到底冒多左幾多風險?
    值唔值得?

    以後我都會更加小心謹慎, 寧願唔買住, 都要有好貨先買.

    如果仲有現金. 哩個亦都係一個好既機會去買好資產.
    如果冇心水, 不如睇下書. 例如 "投資最重要的事"
    我覺得要令自己有D野做, 覺得係為緊件事而去做, 就會比較心安.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 玉子兄,你講得好岩!當時風平浪靜真係天真以為信評不是最重要,原來出事上黎就有咁大差別!希望今次仲有機會換馬簡好少少啦。多謝你嘅推介!的確要努力學習

      Delete
  10. 師兄,我諗你都係抄風兄或好多BLOG,因為大家入既野差唔多。你比眾人好的地方係,你無槓桿,唔使擔心被斬倉。當然我都明白日日跌,特別一晚可以跌六位數字果種恐慌。但回過頭諗,你知道ETD+優先股大跌原因嗎?

    無錯,其實最主要唔係公司財政問題,係斬倉潮+ETD/優先股流動性低。以ATCO為例,建議你睇返最新一季業績,佢地今年先收購再重組,而且業務相信可捱到。六蚊真係跳樓價,當然我果陣都唔敢掃啦,宜家有15蚊都唔錯。捱過疫情我相信可上返25。

    ReplyDelete
    Replies
    1. 老散兄,係呀!我都係左抄右抄��多謝你的分析!好有用!等我睇返啲資料先!經今次一疫我終於要好好面對自己嘅問題,就係因為買之前買之後都無認真好好學習如何分析一間公司的財政狀況,到跌市上黎都唔識點睇,無野support自己嘅信心自然會慌。

      Delete
  11. 師兄,我都係有炸功課,但ETF and bonds 我都係估左我倉不多於10% ,之前大跌都已經令我訓得好差。記住冇任何投資係只有好處而冇風險架。
    希望你早日執番好倉倉,唔熟既野小注好了

    ReplyDelete